NAJAVA NATJEČAJA: Žuta točka – izgradnja fundraising kulture u Hrvatskoj
Nakon uspješno održane prve konferencije o fundraising kulturi u Hrvatskoj, projekt „Žuta točka“ nastavlja svoje aktivnosti kako bi se osnažile udruge i zaklade za razvoj fundraising aktivnosti i jačanje financijske održivosti.
Već s prvim provedenim aktivnostima projekta istaknuta je potreba za glasnijim, javnim dijalogom o fundraisingu u Hrvatskoj, a na samoj konferenciji najavljen je natječaj putem kojeg će organizacije, dobitnice natječaja, sudjelovati na edukaciji o fundraisingu, prvoj takvoj u Hrvatskoj. Edukacija je planirana kroz 5 modula (svaki u trajanju od 6 sati podijeljena u dva dana) u prvom kvartalu 2022 i održat će se on-line uz završni susret uživo svih sudionika edukacije. Sudjelovanje za dobitnike natječaja je besplatno i svaki sudionik će dobiti potvrdu o završenoj edukaciji.
Cilj je kroz fundraising edukaciju pružiti im znanja i alate kako će svoju viziju i misiju predstaviti građanima i tvrtkama koji žele sudjelovati u društvenoj promjeni koju organizacija želi postići, a za koju joj je potrebna podrška kroz donacije u novcu, naravi i uslugama te ostale vrste podrške.
Dodatna vrijednost edukacije je mogućnost dobivanja novčanih nagrada za najbolje fundraising planove koje će sudionici natječaja pripremiti.
Natječaj – pravila, uvjeti i kriteriji odabira
Cilj natječaja je predstavljanje misije organizacije potencijalnim donatorima (građanima i tvrtkama) videom u trajanju do 90 sekundi.
Video bi trebao dati odgovor na neka od sljedećih pitanja:
- Koji je konkretan doprinos njihove organizacije lokalnoj zajednici te koju društvenu promjenu žele vidjeti u svom okruženju?
- Zašto organizacija postoji i po čemu je prepoznatljiva?
- Što bi se dogodilo u njihovom okruženju da organizacije prestane djelovati?
- Kako organizaciju vide korisnici i dosadašnji donatori?
- Kako organizaciju vide zaposlenici i volonteri?
- Koji je njihov san, čemu teže i kako mijenjaju svijet na bolje?
- Koje su vrijednosti organizacije i kako ih demonstriraju kroz svoje aktivnosti, komunikaciju i odnose?
- Zašto bi se donatori povezali s misijom organizacije i donirali svoj novac i vrijeme za cilj koji organizacija želi postići?
Navedena pitanja služe kao putokaz, a u videu nije potrebno doslovno odgovarati na navedena pitanja niti će se video ocjenjivati po količini sadržaja, već po kvaliteti poruke i kreativnosti sadržaja.
Predviđeno trajanje natječaja je tri tjedna, od 7 do 28. listopada. Prijaviti se mogu udruge i zaklade koje su registrirane i djeluju na području Hrvatske najmanje dvije godine. Određeno razdoblje trajanja organizacije je polazna točka za planiranje fundraising aktivnosti koje su u odnosu sa prepoznatljivošću organizacije u javnosti i razinu socijalnog kapitala kojeg je organizacija stvorila ili za koji postoji potencijal.
Video uradci se šalju na hrvatskom jeziku i ne smiju biti duži od 90 sekundi. Moraju biti autentični, originalni, kreativni i kvalitetni.
Organizacija koja se prijavljuje daje dopuštenje Hrvatskoj zajednici županija da javno objave videa na svojim komunikacijskim kanalima. Video ne smije sadržavati neprimjerene, uvredljive ni diskriminirajuće sadržaje. Prilikom snimanja videa trebate se pridržavati važećih epidemioloških mjera.
Stručni žiri će po završetku natječaja odabrati najviše 21 udrugu (s područja svake županije i Grada Zagreba) koje će osvojiti besplatno sudjelovanje na prvoj edukaciji o fundraisingu u prvom kvartalu 2022. godine. Žiri se sastoji od predstavnika Hrvatske zajednice županija, Zaklade Konrad Adenauer, Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske i Mladenke Majerić.
Kriteriji za odabir videa su jasnoća vizije i misije organizacije, kvaliteta komunikacijske poruke, kreativnost i originalnost videa te usmjerenost na ciljanu publiku (donatore – građane i tvrtke) i snaga društvenog utjecaja organizacije u lokalnoj zajednici ili potencijal za isti. Najbolja videa bit će odabrana prema ukupnom broju dobivenih bodova u skladu s navedenim kriterijima.
Nagrađene organizacije bit će objavljene na službenoj internetskoj stranici i FB profilu Hrvatske zajednice županija, a pobjednici obaviješteni putem e-maila.